Årets Grand Prix-eventyr skulle ha nærmet seg slutten og alle 26 finaleland skulle nå ha vært klare.
Og vil skulle også ha vist hvilket startnummer de forskjellige landene hadde hatt.
Oss ESC-nerder imellom så er også startnummeret noe som kan diskuteres opp og i mente.
Hvorfor fikk det landet ett såpass bra startnummer og hvorfor fikk akkurat min favoritt ett skikkelig dårlig ett?
Nå er jo uansett sannheten at startnummeret teller absolutt ingenting hvis låten din er god nok.
Jeg tviler vel sterkt på at noen låt har tapt storligen på akkurat sitt startnummer.
Kanskje en plass eller to, men absolutt ingen har tapt en seier på grunn av "dårlig" startnummer.
Siste fredag i ESC-uken er også dagen for det årlige president-møtet.
Nesten alle deltagende land har egen Grand Prix-klubb og eneste måten for disse klubbene å få møtes er på denne dagen.
Da er alle til stedet på samme sted i Europa og selv om noen muligens enda er påvirket at festen de var på kvelden før klarer de å stavre seg opp til møtet som bruker å starte rundt 11.00.
Og for en som har vært på alle disse møtene siden 2004 har jeg bare en ting å si.
Jeg har en stor beundring for de som jobber med internasjonale samarbeid.
Ganske fascinerende å få folk fra forskjellige kulturer å dra lasset samme vei.
Nok om det, denne dager har man ført en gjennomkjøring av finalen på tidlig ettermiddagstid.
Så er det alvor for på den såkalte juryfinalen som starter 21:00 på fredag skal halvparten av poengene som avgis hankes inn.
Disse juryene som sitter i alle landene som er med i årets ESC skal ha folk som er profesjonelle innenfor bransjer som har med musikk å gjøre.
Til tross for det klarer de å gi stemmer feil vei og gi samme land laveste poengsum bare fordi man ikke liker det landet.
Så kanskje man burde si "profesjonelle" i stede for profesjonelle?
Nok om det, jeg er supersikker på at Ulrikke hadde fått jobbe denne kvelden og jeg er også sikker på en annen sak.
Hun hadde levert varene og det hadde vært litt av en boost for å gå inn i vår "julekvelden" neste dag.
Håper bare at hun hadde sluppet unna det stressmomentet KEiiNO hadde i fjor da diverse tekniske ting gikk feil.
Ikke det, det tror jeg Ulrikke også hadde taklet bra.
Nyeste kommentarer
Det var Ilse de Lange som stod bak vinnerbidraget fra 2019. Hun introduserte Duncan Laurence for utvelgelseskomiteen.
Vel, ligner for mye på "Shallow" for min smak
Den desidert beste låta ble fremført av en italiener i pausen før resultatene kom. Det sier litt
Helt enig👍